badania produktowe
audyt komunikacji, badania produktowe, pracownicze

O BADANIACH  więcej 

Badania produktowe

SZUKAJĄC CECH IDEALNEGO PRODUKTU  

⇒ rozwiązanie: badania produktu, postaw i opinii



Badania produktu, usługi realizowane są zazwyczaj z trzech głównych powodów:

 

  1. Na etapie strategii biznesowych, projektowania, a także przed wdrożeniem nowego lub udoskonalonego produktu do produkcji i sprzedaży.
     

  2. Po wdrożeniu produktu do sprzedaży w celu pozyskania rzeczywistych opinii rynkowych, zarówno pozytywnych, jaki i negatywnych, w tym przede wszystkim w zakresie postaw przyjmowanych przez klientów w odniesieniu do różnych cech produktu, także w porównaniu do produktów konkurencyjnych
     

  3. W trakcie rynkowego życia produktu, najczęściej w trakcie wyczerpywania się pierwszej lub kolejnej fazy wzrostu sprzedaży, tak aby udoskonalić produkt (usługę) lub przystosować do nowych oczekiwań klientów i zmieniających się warunków rynkowych.

 

 

Czego może dotyczyć badanie produktu ?

 

Zakres badawczy może być bardzo szeroki. Niemalże wszystko zależy od rodzaju produktu (usługi), ilości informacji, jakie chcemy pozyskać bądź zweryfikować, a także od budżetu przeznaczonego na ten cel.
 

Przedmiotem badania mogą być:
 

  • Preferencje i potrzeby klientów (nawyki i zwyczaje, oczekiwania, opinie o dostępnym asortymencie, producencie, itp.)

  • Opinie o rynku, możliwościach zakupu produktu (gdzie, kiedy, jak wiele)

  • Testy cenowe do określenia optymalnej ceny produktu (usługi)

  • Testy produktowe, np. tzw. "ślepe testy"

  • Opinie o opakowaniach i etykietach

  • Postawy klientów przyjmowane wobec produktów konkurencyjnych i produktu badanego

  • Lojalność zakupowa

  • Znajomość marki, reklam, promocji

badania produktu

Metody i techniki badawcze

 

Dobór metod i technik badawczych uzależniony jest od szeregu parametrów badawczych, w szczególności od zakresu badawczego. Stosujemy przede wszystkim:
 

  • Zogniskowane wywiady grupowe (Focus Group Interview), potocznie określane "focusami"

  • Indywidualne wywiady (IDI)

  • Wywiady bezpośrednie, realizowane przez ankieterów (PAPI)

 

 

Korzyści z realizacji badań produktowych:

 

  • Poznanie rzeczywistych opinii i postaw

  • Uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania

  • Zweryfikowanie i ewentualne zmodyfikowanie celów

  • Zoptymalizowanie nakładów finansowych w obrębie doskonalenia lub wdrożenia produktu

  • Dopracowanie strategii produktu, marki w sposób odpowiadający zapotrzebowaniu rynkowemu

  • Zminimalizowanie ryzyka błędnych inwestycji w projekty, produkty, które już na etapie badawczym przyjęte zostały w zachowawczo lub w ogóle nie zyskały uznania wśród potencjalnych nabywców


Oferujemy skuteczne techniki i narzędzia badawcze. Badania ukierunkowujemy na uzyskanie informacji i danych, które możecie Państwo wykorzystać w realizowanych projektach i bieżącej działalności.

21 stycznia 2019
20 stycznia 2019
BADANIA SPOŁECZNE: PRACOWNICZE, MIEJSKIE, SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ ⇒ diagnoza sytuacji, identyfikacja potrzeb, badanie postaw i opinii.
21 stycznia 2019
CZY WIESZ CO SIĘ DZIEJE W FIRMIE ? ⇒ rozwiązanie: audyt komunikacji wewnętrznej Menadżerowie stosując
21 stycznia 2019
SZUKAJĄC CECH IDEALNEGO PRODUKTU   ⇒ rozwiązanie: badania produktu, postaw i opinii Badania produktu, usługi realizowane
21 stycznia 2019
BADANIA W PROCESIE TWORZENIA, WDROŻENIA I OCENY PROJEKTU INNOWACYJNEGO  Wielu przedsiębiorców, ale również samorządowców poszukuje

Szybki kontakt E-MAIL

Szybki kontakt TEL +48 518 150 111

śląskie, małopolskie

Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, procesów, wdrożeniach innowacji oraz zmian. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: doradztwo operacyjne, marketing strategiczny, badania rynku i społeczne, szkolenia.

© ® Projekt, wykonanie: Projecton 1998-2019. 

All rights reserved.

Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekton
innowacje w Polsce
Innowacje w Polsce
Projekton innowacje
Projekton
Projekton
Projekton