Audyt komunikacji wewnętrznej
audyt komunikacji, badania produktowe, pracownicze

O BADANIACH  więcej 

Audyt komunikacji

CZY WIESZ CO SIĘ DZIEJE W FIRMIE ?

⇒ rozwiązanie: audyt komunikacji wewnętrznej



Menadżerowie stosując własną politykę komunikacji w firmie zazwyczaj wpadają w trzy skrajności. Z jednej strony likwidują dystans, przechodzą na Ty, zyskują wrażenie, że rozmawiają z pracownikami na każdy temat i mają poczucie, że zyskują wiedzę o tym co się naprawdę dzieje. Czy jednak prawdziwą? Inni wręcz przeciwnie hołdują tzw. starym zasadom, wierząc w swoje możliwości kierownicze i komunikacyjne. Czasami podejmują, często w imię dobrych obyczajów czy sztywnych zasad zarządzania, tematy które w ich ocenie zabierają tylko czas. Nie zmienia to faktu, że mają tak mocne przekonanie o tym, że pewne obowiązki, które trzeba wykonać i tak muszą być wykonane, a reszta to strata czasu. Pytanie kto to zrobi i czy z wymiernym rezultatem? Jest też trzecia grupa osób zarządzających, która komunikację ogranicza do sfery kontrolnej, preferując przy tym narzędzia „Wielkiego Brata”. Z jakim skutkiem dla przedsiębiorstwa przy realizacji celów długoterminowych? Każdy menadżer musi sam rozstrzygnąć te kwestie. Pomocne może być profesjonalne wsparcie, a dzięki niemu informacje uzyskane w toku audytu komunikacji oraz rekomendacje zespołu badawczego.

 

Proponujemy skuteczne narzędzia do pozyskania wiedzy i podjęcia niezbędnych działań przez zarząd, menadżerów, kierowników różnego szczebla.

 

Wychodząc na wprost pracownikom, którzy chcą wiedzieć więcej i rozumieć politykę firmy, przedstawiamy sposób do pogłębienia współpracy, wymiany obserwacji i pomysłów. Udzielanie im głosu daje wiele bezcennych korzyści firmie. Bez wielkich nakładów, zachowując powierzone role, audyt komunikacji wewnętrznej inicjuje lub kontynuuje proces obustronnej komunikacji niezbędny dla wszystkich osób w tej samej organizacji. 

 

 

Regularne i efektywne badanie opinii pracowniczych:

 

  • Buduje firmową kulturę otwartości i dialogu

  • Skraca dystans między zarządem, a szeregowymi pracownikami

  • Daje pracownikom możliwość realnego oddziaływania na strategię firmy

  • Przekłada się na wzrost zaangażowania pracowników, co przynosi realne oszczędności biznesowe (korzysta z tych działań większość koncernów)


 

Audyt komunikacji wewnętrznej wskaże:

 

  • Dane, na podstawie których będzie możliwe dokonanie aktualizacji podejmowanych strategii i celów.

  • Oceny satysfakcji pracowników z pracy, wykonywanych obowiązków

  • Informacje o źródłach konfliktów faktycznych i potencjalnych istotnych dla organizacji, wynikających z niedbałej lub błędnej komunikacji, a także z innych przyczyn

  • Relacje z przełożonymi, relacje ze współpracownikami

  • Potrzeby pracowników, w tym potrzeb w zakresie komunikacji, a także dostosowanie języka i formy komunikatów do poszczególnych odbiorców

  • Rekomendowane narzędzia i kanały usprawniające nie tylko komunikację, ale przede wszystkim współpracę poszczególnych grup pracowników

  • Poziom inicjatywy, chęci do współpracy - rozwiązania proponowane przez personel w aspektach działalności firmy.

 

 

Audyt komunikacji umożliwi przyjęcie strategii działań, która w sposób najbardziej skuteczny:

 

  • Przybliży i wyjaśni misję firmy, która jest niezbędnym spoiwem współpracy, a zatem podejmowanych działań przez wszystkich pracowników bez względu na zajmowane stanowisko

  • Podkreśli znaczenie właściwego porozumiewania się poprzez doskonalenie wewnętrznej i zewnętrznej komunikacjiaudyt komunikacji wewnętrznej

  • W perspektywie długoterminowej skutkować będą wzrostem zaufania do przedsiębiorstwa, a także wyższą oceną profesjonalizmu jego pracowników

  • Przyniesie wymierne korzyści finansowe oraz znaczną poprawę współpracy i atmosfery pracy

  • Pracownikom da poczucie realnego wpływu na losy firmy

  • Zintensyfikuje kroki niezbędne dla rozwoju firmy, na przykład w zakresie oferty, poszczególnych produktów, szkoleń, sprzedaży czy marketingu, a także spraw pracowniczych.

21 stycznia 2019
20 stycznia 2019
BADANIA SPOŁECZNE: REGIONALNE, LOKALNE, PRACOWNICZE ⇒ diagnoza sytuacji, identyfikacja potrzeb, badanie postaw i opinii. Projekty
21 stycznia 2019
CZY WIESZ CO SIĘ DZIEJE W FIRMIE ? ⇒ rozwiązanie: audyt komunikacji wewnętrznej Menadżerowie stosując
21 stycznia 2019
SZUKAJĄC CECH IDEALNEGO PRODUKTU   ⇒ rozwiązanie: badania produktu, postaw i opinii Badania produktów, usług realizowane
21 stycznia 2019
BADANIA W PROCESIE TWORZENIA, WDROŻENIA I OCENY PROJEKTU INNOWACYJNEGO  Wielu przedsiębiorców, ale również samorządowców poszukuje

Szybki kontakt E-MAIL

Szybki kontakt TEL

śląskie, małopolskie

Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, procesów, wdrożeniach innowacji oraz zmian. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: doradztwo strategiczne, marketing operacyjny, badania rynku i społeczne, szkolenia.

© ® Projekt, wykonanie: Projecton 1998-2019. 

All rights reserved.

Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekton
innowacje w Polsce
Innowacje w Polsce
Projekton innowacje
Projekton
Projekton
Projekton